lørdag den 15. oktober 2011

Mexicansk tema kage

Efter mange timers forberedelse kom dagen hvor jeg skulle lave kage til Carina.

Hun fylder 30 år idag og holder stor fest med mexicansk tema, så hvad var mere oplagt end at lave en kage lige så.

Lige pludselig var ideerne mange og det blev næsten helt uoverskuelig hvordan jeg skulle binde det hele sammen, men til sidst da alle delene var lagt på lagkagen, gav det dette fine resultat.
Sombrero, maracas og bolero hører jo til og rød peber og kaktuser.



Kagen er chokoladelagkagebunde smurt med hindbærmarmelade og lagt sammen med kagecreme og flødeskum. Den er overtrukket med hvid fondant/marcipan og skriften er i chokolade.



Jeg faldt over denne flotte mexicanske solblomst på nettet og tænkte at den ville også være rigtig pæn sammen med resten af pynten. 
Bladene er lavet i fondant og blomsten er lavet i marcipan. De er sat på stilke og samlet til sidst, ikke en nem proces vil jeg godt indrømme.
Det er helt vildt hvor meget det gør ved en blomst at den lige for stilken med. Jeg synes den blev rigtig god og i det hele taget at kagen blev helt gennemført i det mexicanske tema...


Tillykke med dagen endnu engang Carina, og rigtig god fest :o)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar