mandag den 14. maj 2012

Mors dag.

I anledningen af mors dag havde jeg været lidt ekstra kreativ og gavmild, det er jo min mor :o)


To kager blev det til. Det er en chokolade-maricipanbund og en appelsincreme. Den blev virkelig lækker.

Opskriften på

Chokolade-marcipanbunde:

450 g æg (8-9 stk.)
250 g odense råmasse
Røres sammen med spartel på køkkenmaskinen.

100 g sukker
  80 g mel
  40 g kako
  10 g bagepulver
Skift til piskeris og tilsæt de sidste ingredienser. Piskes i ca. 10 min.

Hældes op i form og bages ved 170 grader i ca. 20 min.

Jeg brugte to ringe med en diameter på 11-12 cm, og de var færdige efter 20 min.

Appelsincreme:

300 g fløde - koges op
100 g marabou - orange chokolade tilsættes
Det sættes på køl til dagen efter.

Piskes op og smøres ovenpå chokolade-marcipanbunden.

Jeg lavede dem færdig i de ringe jeg havde bagt bundene i og så sætte jeg dem i fryseren natten over. Om morgenen tog jeg dem ud og skær dem fri af ringene og sætte dem på køl. En halv time før afgang drysserede jeg kakao over og lagde min pynt ovenpå.


I føtex avisen havde jeg set den flotteste orkide, som var sat sammen som et hjerte og stod en en fri potte, men selvfølgelig havde de ikke flere da jeg endelig kom derned.
Så det blev til en hurtig tur hos blomsterhandleren ved siden af arbejdet, men jeg faldt heldigvis over en super flot limefarvet orkide og så havde de lavet en kurv med en lille fin orkide, chokolade og noget marmelade. Jeg tilsætte så selv et fint lys med teksten - Verdens sødeste mor - og dette kort,



Og lige lidt billeder af orkidéerne



Ingen kommentarer:

Send en kommentar