tirsdag den 7. august 2012

Gerbera

Jeg har lavet en lille tut til hvordan jeg laver en flot gerbera.


Du skal bruge:
- 3 stk. daisy udstikkere (mine er fra et Wiltonsæt med mange forskellige, kan købes hos Kop&Kande eller Specielkøbmanden)
- Indfarvet fondant (min partygreen fra Kagebutikken)
- Brun fondant eller brun pastafarve
- En pensel
- Tylosepulver
- Tyloselim
- Skumpude
- Bonetool
- Kniv
- Maizena "duster" til udrulning
- non stik rullepind

Udrul fondanten til ca. 1 mm tykkelse og stik to store blomster ud.
Brug nu bonetool til at fortynde bladende på dem og lim dem sammen med tyloselimen. De skal ligge forskudt når de samles. Lig dem i en blomster former og tryk midten god ned i formen, samt spidserne på blomsten så de ikke stritter.

Stik nu en mellem blomst ud og gør det samme med bonetool på den og lim den fast ovenpå de to store.

Rul en kugle i brun fondant (ca. 10 g)
Stik 4 små blomster ud og tryk dem med bonetool. Lim dem på samme side som de er trykket og sæt dem fast en efter en på kuglen. De skal sættes forskudt på kuglen.


 Når du har limet den sidste af de 4 blomster fast til kuglen skal den limes fast til resten af blomsten og den skulle derefter gerne ligne denne gerbera jeg har lavet.

Det er bare at kaste sig ud i det og lad mig gerne vide om du kunne bruge min tut :o)

God aften !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar