torsdag den 7. marts 2013

Dart og Pool....

Idag havde jeg besøg af Vibe, Morten og deres søn Marcus. De skulle smage nogle forskellige sammensætninger af mousser til deres bryllupskage jeg skal lave til sommer.
De var vilde med det hele, men valget faldt på chokoladekage lagt sammen med limemousse og vanillemousse med friske jordbær. Det skal nok blive en lækker kombination til et rigtig sommerbryllup. De ville ikke have en traditionel kage da de begge er meget interesseret i amerikaner bil, dart og pool, så jeg skal udfordres til det yderste og lave en 70 pers. Ford Ranchero '74 med et poolbord på ladet og en dartskrive hængende i vinduet. Det skal nok blive noget af et spændende projekt jeg skal igang med om et par måneder.

Til temaet idag havde jeg lavet disse eksemplarer, så det kunne se det som kagepynt.


Dartskiven har jeg lavet på et cakeboard som jeg har overtrukket med fondant. I Publisher lavede jeg en skabelon til cirklerne og opdelingen af felterne, som jeg så har lagt ovenpå fondanten og prikket hul tæt langs alle stregerne, så jeg kunne sprøjte med royal icing. Felterne med rød, grøn, og sort har jeg fyldt ud med fortyndet glasur farvet med pastafarver og de hvid felter er fondanten.

Poolbordet har jeg lavet på en opskrift bog jeg har pakket ind i film. Overtrukket den med brun fondant og derefter lavet kanten rundt, rullet grønt til 'tæppet' og derefter lavet køller med grillpinde betrukket med fondant. De små kegler og kugler er også i fondant som jeg har farvet med lidt ivory for at få lidt træfarve i.


Dette er Forden jeg skal efterligne så meget som muligt, den skal dog være grøn istedet :o)

Jeg glæder mig til det bliver sommer!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar