lørdag den 23. marts 2013

Super Mario og To Ninjago.....

Sidste weekend havde Michelle, praktikant fra november måned, bestilt et par kager. Hendes søn fyldte 6 år og det skulle fejres to dage med to forskellige kager.

Første kage var denne Super Mario.


Selve kage består af karamelmousse og skovbærmousse lagt sammen med lagkagebunde. Derefter er den overtrukket  med fondant.
Det var en rigtig sjov kage at lave, da jeg ikke havde prøvet med dette tema før. Jeg lavede topfigurerne, den farlige plante og Super Mario, min kollega lavede stjerner og svampe til.
Det blev rigtig god med nogle flotte kraftige farver. Og vigtigst af alt blev Michelle glad for den.

Næste kage, Ninjago 


Interessant idé fra Lego med ninja, som da lige bliver til Ninjago. Men populært er det mellem de små, så det blev temaet for kage nummer 2. Marcus er rigtig glad for farven lilla og derfor blev den overtrukket med den farve. Indholdet i kagen blev det samme som i Super Mario kagen. Det er også en lækker kombination, det er næste så tænderne løber i vand.
Det var meget specielt at skulle lave hovedet på ninjago'en, da jeg ikke helt havde andet end et simpelt billede af den. Så jeg prøvede mig frem overvejs og blev tilfreds med det endelige resultat.
Min kollega lavede de fine legoklodser i forskellige farver.

Ninjago nummer 2.


Ligesom vi skulle til og igang med det store modellerings show, ringede en kunde og ville også gerne have en Ninjago kage. 
Det blev til denne røde Ninjago til Elias. 
Indholdet i kagen var vanillecreme med friske jordbær, chokoladestykker lagt sammen med lagkagebunde. 

Vi kunne aflevere kager med fuld tilfredshed og det var spændende at runde disse to temaer også.

Næste uge har Michelle bestilt en kage med antarktisk/arktisk tema til hendes datter Annabell, så det bliver endnu en ny kage der kan krydses af på den lange liste over tema'er der skal afprøve :o)

Jeg smutter forresten en tur til Island fra torsdag, så kan være der kommer et lille indlæg om det når jeg vender tilbage igen efter påske.
God weekend og påske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar