mandag den 12. september 2011

Backgammon og kanelsnegle

I dag var jeg blevet indkaldt til møde i a-kassen til et CV og vejledningskursus.
Afsted kom jeg på gåben, en dejlig spadseretur på godt 2 km, det var heldigvis rigtig godt vejr.
Det var da et udmærket møde, men jeg føler det var at spilde deres tid at jeg skulle komme. For det første skulle jeg søge indenfor to områder på mit CV, det andet at jeg skulle have to jobopslag med jeg ville søge efter samtalen og for det tredje vise to færdige ansøgninger jeg havde sendt ud. når jeg nu har fået et job fra den første oktober. Det virker i det hele taget spild af tid, men reglerne siger jo man skal komme, ellers har man ikke ret til dagpenge.

Udover denne spændende start på morgenen, smuttede jeg en tur forbi bageren og købte et lækkert Italiensk landbrød, som kæresten er vild med og overraskede ham med det :o)

Når man ikke har stået uden arbejde før er det lidt mærkeligt at have så meget tid og ikke så meget at tage sig til, så det er også blevet til lidt Backgammon og Yatzy. Vi lyder som et gammelt ægtepar, men nej, vi kan bare godt lide at spille :o)

Her til aften kan vi godt gå hen og blive lækker sulten og da jeg faldt over en opskrift på kanelsnegle var jeg da nødt til at prøve dem af.
De blev bare vildt gode :o)

I får lige opskriften her:

Kanelsnegle 
ca. 20 skt.

25 g gær
1 dl lunkent vand
2½ dl mælk
½ tsk. salt
1 spsk. sukker
1 spsk. olivenolie
500 g hvedemel

Fyld:
100 g brun farin
1 spsk. kanel
50 g smeltet smør
2 spsk. mælk

Fremgangsmåde:
Smuld gæren i vand og mælk - tilsæt resten af ingredienserne, dog tilsættes melet lidt af gangen.
Når dejen er glat og elastisk, stilles den til at hæve i en time.

Dejen rulles derefter ud på bordet med mel under til målene 30 cm x 50 cm.

Brun farin, kanel, mælk og det smeltede smør blandes godt sammen i en skål og hældes over på den udrullet dej. Smør det jævnt ud og rul dejen op til en roulade.

Skær dem ud med ca. 2 cm tykkelse og lig dem over på en bageplade med papir.

Stryg dem med æg og lad dem hæve til dobbelt størrelse.

Bages ved 180 grader i ca. 15 min.

God fornøjelse :o)



Det er guf :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar