lørdag den 17. september 2011

Om tre dage er det Rikkes fødselsdag, hurra hurra hurra....

Idag holder min svigerinde fødselsdag og jeg har derfor været så heldig at få lov til at lave en kage.
Jeg fik helt frie hænder af min svigermor, så jeg gik i tænkeboks. Det første jeg kom på var at lave en kage med en stilet, men da jeg desværre fik lavet den i marcipan og ikke i fondant er den ikke nået at tørre op, så den kan ikke selv stå endnu. Den må jeg bruge til en anden kage om et par uger, når marcipanen gider tørre :o)

Jeg havde heldigvis lavet nogle fine blomster som jeg kunne bruge istedet.

Jeg har aldrig selv lavet fondant før, så det var jeg da nødt til at prøve. Det er faktisk utrolig nemt og smager rigtig godt. Jeg synes godt købe fondant kan blive lidt for sødt, men den hjemmelavet fondant kom jeg kakao i for at gøre det brun og den smager bare helt vildt godt. Jeg har fundet opskriften på hjemmelavet fondant med skumfiduser her. Jeg kom selv lidt mere vand og olie i opskriften, men det kan man jo gøre som man vil.

Som bund har jeg brugt en lagkagebund og to ckokoladekagebunde.
Indholdet i kage er tobleronecreme og hindbærmousse, opskriften på moussen har jeg fra Pyntekagen. Jeg har bare brugt 300 g frosne hindbær i opskriften istedet for jordbær. Det er en rigtig lækker og luftig mousse, den må i prøve en dag :o)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar